Založ si blog

Vypime si.

Vypime si

 

Vypime si ! Na zdravie ! Ozýva sa bujarý hlas pijana.

 

Alkohol je nepriateľom ľudstva, zničme ho, a šup do seba poldecák. A za chvíľu ďalší.

 

Alkohol, pálenka, pálenôčka má zázračný účinok. Poldecko, potom druhé a starosti sú fuč. Zažil som to.

Počas  vysokoškolských  prázdnin som brigádoval na stavbe sídliska.  Boli to roky päťdesiate. Úplný nedostatok kádrov.  Vedúci stavby bol murár, palier ani to. Keď už napätie a nervozita dosahovala vrchol zapadli sme do krčmy  a po poldecákoch boli problémy vyriešené.

Tak to beží v živote. Nemusí to byť akurát na stavbe. Stačí na to rodinný,

alebo iný, alebo vymyslený problém.

 

Mal som sesternicu, krásna mladá zdravá žena. Vydala sa za športovca. Mali dve deti. Hanbila sa povedať mame, rodine, že jej muž chodí domov totálne opitý s mokrými nohavicami. Nevydržala. Vyskočila z balkóna. Syn, v pubertálnom veku po pohrebe zmizol, dcéra sa už nedokázala vydať.

 

Mal som brata. Má dvoch synov. Keď som sa dozvedel, že pije, venoval som sa mu dlho. Moje listy trhal. Odmietal ísť k lekárovi. Keď mu hovorím, že je alkoholik, urazil sa a ukazuje mi ruku, že sa mu ešte netrasie. Z každého zamestnania ho vyhodili. Keď mu jeho kamarát dohováral, aby nepil, odpovedal, že on musí.

On musí.

Uja, maminho brata, opustila manželka, keď mal už šesťdesiat rokov. Pol života presedel v krčme pri pive a poldecáku.

 

Spomínam na jedno vyjadrenie odborníka, že sú typy, nepoznajú alkohol  napríklad až do tridsiatky a po prvom ochutnaní  si v podvedomí povedia: to je ono. To mi chýbalo.

 

Do začínajúcej projektovej organizácie sme nastúpili mladí absolventi škôl.  V každej pracovnej skupine sa našiel taký, čo mal meniny, alebo narodeniny.  Príležitosť vytiahnuť fľašu. Prešli roky a začína sa hovoriť o tom, že sú niektorí alkoholici.

Typ, ktorý má  jediné odôvodnenie, že on musí. Doma ho čaká manželka a deti. Slovo strašné, je slabý výraz.

 

Na Vysokej mal som Profesora, ktorý sa stratil. Našli ho v zapadákove, úplne bez vedomia.

A tak a podobne. Nemá to konca.

 

Dávať rady čo by sa malo robiť, …aby ? Je zbytočné.

A v tom je tragédia.

 

 

07/2020

Moje svedomie

19.04.2024

Píšem k vôli svojmu svedomiu. Ako bloger nemal by som mlčať. Viem, že môj hlas nič neznamená, nič nezmení. Udalosti na Ukrajine sledujem od prvopočiatku, preto môj postoj je jednoznačný. Ruská federácia vedie spravodlivú vojnu. Putin je povinný ju vyhrať. Bodka.

Jar

22.03.2024

Zasnežená príroda mení svoj šat zeleň sa hlási, jaro má chvat. Naša príroda úchvatná na pohľad štyrikrát do roka mení svoj vzhľad. Šťastie žiť v tak pestrej krajine, kde menlivá príroda fantáziu rozvinie. Štyri ročné obdobia, štyri rôzne obrazy, čo maliar príroda maľuje od krásy. Jarom to začína, prebúdza sa príroda všetko je v pohybe, to nie je náhoda. [...]

O architektúre

22.03.2024

Pre pozorovateľa, laika, architektúra je to, čo vidí na fasáde – priečelí budovy. Vidí tam nejakú staršiu budovu s výzdobou, alebo hladkú fasádu s oknami. Sotva dokáže sa k tomu vyjadriť. Architektúra je trochu viac ako fasáda. V podstate záleží aj na tom, ako ju budeme definovať. V reálnom živote architektúra je všetko to, čo je postavené okolo nás. Celkom [...]

blinken

Vojaci USA odchádzajú z Nigeru. Krajina sa zbližuje s Ruskom

20.04.2024 06:07

Spojené štáty v piatok súhlasili so stiahnutím svojich viac ako 1000 vojakov z Nigeru a ukončením svojej prítomnosti v tejto krajine.

kastiel cunovo

Mestá a obce kritizujú nápad rezortu kultúry. Odkazujú: predaj pamiatok je zložitý, novinky situáciu zhoršia

20.04.2024 06:00

Rezort pripustil, že nemá v rozpočte vyčlenené prostriedky na ich kúpu a doteraz si predkupné právo neuplatnil ani raz.

Russia International Women's Day

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.