Založ si blog

Herec

Herec,

mal by hrať,

 

ako sa vyjadril jeden z našich hercov : celý týždeň si opakujem tých niekoľko viet a potom keď treba, ľahučko zo mňa vyletia.

Lenže nie každý herec si o sebe myslí, že by mal hrať. Má vyššie ambície. Vo vysokej politike. A tu začínajú trable. Žiaľ nie len jeho osobné, ale aj celospoločenské.

Hercovi nemá kto písať rolu ministra a ten potom rad za radom robí faux pas.

Po prevrate  stal sa u nás ministrom kultúry populárny herec. Za krátko to vzdal. Nemal scenár, chýbal mu text.

Ale bol aj iný náš ambiciózny herec. Ministrom zahraničia bol iba po jeden medzinárodný rozhovor. To stačilo na koniec jeho kariéry. Ten však to nevzdal tak ľahko. S výzvou, že ide o všetko, chcel sa stať prezidentom. No hrôza. Prezidentom bez scenára, to chce odvahu.

*

Zdá sa, že našim európskym hercom dodal túto odvahu jeden zaoceánsky westernový herec. Štíhli a pekný ako sa patrí na rolu cowboya. Pre nás romantika, ale keby som napísal, že hral rolu pastiera kráv, znelo by to urážlivo a ja by som vyfasoval kritiku, že „ moje názory sú poněkud položené troch níže, jak je v kraji zvykem „ .

Ako pubertiak som hltal rodokapsy – kovbojky. Písané českými autormi, ako som sa nedávno dozvedel. To je ako s K. Mayom. Tiež nebol v Amerike.

Trochu som odbočil od hereckých rol.

Takže tento zaoceánsky herec hral svoju rolu dobre, pretože scenáre a texty mu písali schopní politici. Dodnes chvália, aká bola Amerika vtedy super.

Raz  sa pýtal tento herec-prezident jednej dámy, zrejme sa chcel vytiahnuť, ako sa jej páčia westerny. Dostal sprchu v odpovedi : mňa westerny nezaujímajú.

*

Mal som  príležitosť rozprávať sa s jedným vzácnym našim hercom. Pýtal som sa ho ako zvláda tie nové a nové úlohy : Prídem domov a  zo seba to strasiem.  Aj to naznačil ramenami, ako sa na herca patrí. Bolo to v bare na deviatom poschodí hotelu Panoráma v Tatrách. Zaujímavé nie ?

 

A sme u toho. Herec, ktorý sa stane náhodou, možno nedopatrením vysokým politikom, možno prezidentom, nemôže tú úlohu zo seba striasť . Nemôže prestierať, teda stále hrať prezidenta ako je to teraz v susednom štáte.

 

Zvláštne na tom je, že títo herci dokážu svojim vystupovaním obalamutiť obecenstvo, ktoré nakoniec ich volia ako spásu.

A z obyčajnej hry, ladenej do vesela, stáva sa dráma.

05.2019

Moje svedomie

19.04.2024

Píšem k vôli svojmu svedomiu. Ako bloger nemal by som mlčať. Viem, že môj hlas nič neznamená, nič nezmení. Udalosti na Ukrajine sledujem od prvopočiatku, preto môj postoj je jednoznačný. Ruská federácia vedie spravodlivú vojnu. Putin je povinný ju vyhrať. Bodka.

Jar

22.03.2024

Zasnežená príroda mení svoj šat zeleň sa hlási, jaro má chvat. Naša príroda úchvatná na pohľad štyrikrát do roka mení svoj vzhľad. Šťastie žiť v tak pestrej krajine, kde menlivá príroda fantáziu rozvinie. Štyri ročné obdobia, štyri rôzne obrazy, čo maliar príroda maľuje od krásy. Jarom to začína, prebúdza sa príroda všetko je v pohybe, to nie je náhoda. [...]

O architektúre

22.03.2024

Pre pozorovateľa, laika, architektúra je to, čo vidí na fasáde – priečelí budovy. Vidí tam nejakú staršiu budovu s výzdobou, alebo hladkú fasádu s oknami. Sotva dokáže sa k tomu vyjadriť. Architektúra je trochu viac ako fasáda. V podstate záleží aj na tom, ako ju budeme definovať. V reálnom živote architektúra je všetko to, čo je postavené okolo nás. Celkom [...]

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

Progresívci sa pre schválené zmeny v RTVS oblečú do čiernej, avizujú protesty. Podľa SaS urobí vláda z RTVS dezinformačné médium

24.04.2024 17:41

Poslankyňa Zora Jaurová povedala, že upravená verzia zákona je rovnakou hrozbou, ako pôvodná verzia.