Založ si blog

Moja zima

Moja  zima

 

Neviem prečo, keď sneh padá,

clivota na mňa sadá.

Vracia ma  do detstva ,

do bezstarostných čias

kedy  zimné hry pohlcovali nás.

Spomínam na šlabikár

na zasnežený konárik

uzimené vtáčatko

a moja ľútosť veľká

ostala vo mne do dneška.

Biela farba zimy,

je farbou prostoty,

zdá sa nám tak krásna,

robí dojem panenskej čistoty.

Stromy a les dostávajú šat nový

 obraz to nezvyčajný,

 pre deti bezstarostný

 pre nás odpočinok duševný.

Biela zima, to mne sa hneď vyjaví

domček snehom zasýpaný

od sveta odrezaný .

To  moja romantika súkromná

neskutočná, nádherná…

od reality vzdialená.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Moje svedomie

19.04.2024

Píšem k vôli svojmu svedomiu. Ako bloger nemal by som mlčať. Viem, že môj hlas nič neznamená, nič nezmení. Udalosti na Ukrajine sledujem od prvopočiatku, preto môj postoj je jednoznačný. Ruská federácia vedie spravodlivú vojnu. Putin je povinný ju vyhrať. Bodka.

Jar

22.03.2024

Zasnežená príroda mení svoj šat zeleň sa hlási, jaro má chvat. Naša príroda úchvatná na pohľad štyrikrát do roka mení svoj vzhľad. Šťastie žiť v tak pestrej krajine, kde menlivá príroda fantáziu rozvinie. Štyri ročné obdobia, štyri rôzne obrazy, čo maliar príroda maľuje od krásy. Jarom to začína, prebúdza sa príroda všetko je v pohybe, to nie je náhoda. [...]

O architektúre

22.03.2024

Pre pozorovateľa, laika, architektúra je to, čo vidí na fasáde – priečelí budovy. Vidí tam nejakú staršiu budovu s výzdobou, alebo hladkú fasádu s oknami. Sotva dokáže sa k tomu vyjadriť. Architektúra je trochu viac ako fasáda. V podstate záleží aj na tom, ako ju budeme definovať. V reálnom živote architektúra je všetko to, čo je postavené okolo nás. Celkom [...]

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.