Založ si blog

88

Ahoj Jozefe !

Blíži sa zima, slnka ubúda, pesimizmu pribúda. Taký je už život. Veľa záleží aj na tom ako si ten pesimizmus pustíme k sebe, teda do seba. Svet nezmeníme, seba aspoň trochu.

Páči sa mi vtip o optimistovi –

Chlap vypadol z okna  z 20 poschodia. Padá. Keď je pri 10 –tom, tak si

hovorí : ešte to nie je také zlé.

Takže tak.

Niekedy, za starých zlatých čias,  bolo fajn. Boli ešte lampárne, kde si sa mohol sťažovať do sýtosti.

Lampárne zrušili a my sme v prdeli. Sťažovať sa nie je kde.

Pre vysvetlenie. Prdel to je zadok, dôležitý na sedenie. Nemáš zadok, nemôžeš sedieť,  musíš stáť. Keď musíš stáť a nemôžeš sedieť, unavíš sa  a si v prdeli. Znovu si na začiatku. Na vine sú zrušené lampárne.

Ako hovorím Jozefe, život je ťažký. Možno by bol aj ľahší, ale my si ho vždy tak trochu posereme. Spisovnejší výraz ma nenapadá. Nemal som vychovávateľku, som nevychovaný.

Nemáš vychovávateľku, nevieš  narábať s príborom a u stola v lepšej spoločnosti  znovu si v prdeli. To sa potom ťahá po celý život. Východisko vidím len jedno, narodiť sa v lepšej spoločnosti s vychovávateľkou po ruke.

*

To sa dobre povie s vychovávateľkou po ruke. Narodíš sa bez vychovávateľky,  vychováva ťa ulica a to som práve  ja.  Celý ja, a na túto ulicu som pyšný. Zanechala mi prekrásne spomienky na detstvo. Nebola to celkom ulica, bola to štvrť osadená v zeleni, medzi dvoma riekami zvanými Hornád  a Turbiňák .

Štvrť obklopená svahmi a horami po celý rok nám dávala vedieť, že je tu iba pre naše hry.

*

Jozefe nedávno si mal vo svojom curiculum vitae  napísané dve osmičky…88… to je hotové výtvarné dielo. Teraz ťaháš na deväť nula…90…čo nie je na zahodenie. Nie každý si to môže dovoliť. Si o dva roky starší, čo Ťa oprávňuje poslať ma na pivo. Ja už tiež o necelé dva mesiace dosiahnem tú estetickú kombináciu dvoch osmičiek. Takmer sa na to teším.

Pamätáš sa, že sme sa dohodli ? Na budúci rok v júni stretneme sa v Prešove pri spomienke na 68 výročie našej maturity na Vyššej škole stavebnej v roku 1953.

Ja sa zase pamätám na prvý deň prvého ročníka, kedy som bol vystrašený ako zajac, ako sme stáli pred budovou školy a staručký riaditeľ Pakan mal slávnostný prejav  a poplietol si vzduch s duchom kedy povedal: milí žiaci, pamätajte, že v zdravom tele je zdravý vzduch..ééé…duch. Nebol som na to pripravený a takmer som sa zadusil od zdržiavania výbuchu smiechu. Nuž, nemal som vychovávateľku, to je pravda.

Ešte si pamätám, ako nás ten staručký Ing. Pakan učil mechaniku. Písal ešte vzorce na tabuli šwabachom. Boli to nekonečné výpočty, ktorá nás priamo dusili a akosi neverím, že vtedy tomu niekto rozumel. Mal tučné okuliare s množstvom dioptrií, takže do triedy sotva videl. Keď sa rozhodol skúšať, tak ukázal prstom do lavíc. Ten na ktorého to padlo, schoval sa pod lavicu. Ďalší za nim už nemal voľbu. Nešťastník vyšiel k tabuli a poslušne tam ticho stál.

Mali sme aj Poka. Nepamätám, žeby nás niečo naučil, ale pamätám sa na vtip, ktorým nás obdaril … Dcérka sa ma ráno pýta, otecko ty už pracuješ, nie dcérenka, ja ešte pracujem.

Áno Jozefe, boli to ťažké časy,  na ktoré si dnes spomíname s nostalgiou. Na všetko zlo ľahulinko zabúdame. Záverom už iba toľko, že sranda musí byť, aj keby chleba nebolo.    Čao. November 2021, Laco.

Záverom. Na túto Zem sa chystá mrákava. Pokúsil som  sa trochu to odľahčiť humorom.

Moje svedomie

19.04.2024

Píšem k vôli svojmu svedomiu. Ako bloger nemal by som mlčať. Viem, že môj hlas nič neznamená, nič nezmení. Udalosti na Ukrajine sledujem od prvopočiatku, preto môj postoj je jednoznačný. Ruská federácia vedie spravodlivú vojnu. Putin je povinný ju vyhrať. Bodka.

Jar

22.03.2024

Zasnežená príroda mení svoj šat zeleň sa hlási, jaro má chvat. Naša príroda úchvatná na pohľad štyrikrát do roka mení svoj vzhľad. Šťastie žiť v tak pestrej krajine, kde menlivá príroda fantáziu rozvinie. Štyri ročné obdobia, štyri rôzne obrazy, čo maliar príroda maľuje od krásy. Jarom to začína, prebúdza sa príroda všetko je v pohybe, to nie je náhoda. [...]

O architektúre

22.03.2024

Pre pozorovateľa, laika, architektúra je to, čo vidí na fasáde – priečelí budovy. Vidí tam nejakú staršiu budovu s výzdobou, alebo hladkú fasádu s oknami. Sotva dokáže sa k tomu vyjadriť. Architektúra je trochu viac ako fasáda. V podstate záleží aj na tom, ako ju budeme definovať. V reálnom živote architektúra je všetko to, čo je postavené okolo nás. Celkom [...]

Žilina, polícia, riskantná jazda

Sedemnásťročného mladíka pri riskantnej jazde zastavili až policajné výstrely

27.04.2024 22:24

Vodič BMW na výzvy na zastavenie nereagoval, policajti museli použiť varovné výstrely.

Jaroslaw Kaczyński

Líder opozičnej PiS Kaczyňski: Kandidujeme do europarlamentu, aby sme odmietli Green Deal

27.04.2024 22:09

Európska zelená dohoda bude podľa Kaczyńského pre Poľsko znamenať i čoraz vyššie ceny energií, ale aj nárast cien "prakticky vo všetkých oblastiach".

žralok belavý, belasý, žralok modrý

Britského turistu zranil v Karibiku žralok, útočil len desať metrov od brehu

27.04.2024 20:00

Šesťdesiatštyriročný britský turista skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti, keď ho pri severnom pobreží karibského ostrova Tobago napadol žralok.

elektronický monitoring osob, náramky,

Elektronický náramok malo od roku 2016 na sebe 2097 osôb

27.04.2024 17:19

Ministerstvo spravodlivosti SR od januára 2016 odsledovalo 2097 osôb s elektronickým náramkom.